Rehabilitácia a regenerácia

Michal Martikan
Michal Martikan

Nech máte koľkokoľvek rokov, regenerácia je veĺmi dôležitá. k tejto neoddeliteľnej súčasti športového režimu sa dá pristupovať veľmi koncepčne. Snažte sa tejto oblasti venovať aspoň 60 minút denne a minimálne jeden krát do týždňa absolvujte komplexnú regeneračnú procedúru v trvání 120 minút. Akokoľvek sa vám môže zdať čas venovaný regenerácii zbytočný, striktné dodržiavanie tohto režimu je klúčom k športovej dlhovekosti.

Keď som bol mladši veľkú väčšinu času určeného na regeneráciu som využíval na aktívne regeneračné cvičenia a postupy, ktoré mi zabezpečovali účinnú kompenzáciu jednostranného kanoistického zaťaženia, veľmi aktívne som pracoval na dôslednom po treningovom strečingu a raz do týždňa som absolvoval celotelovú masáž a vodné procedúry.

Čim som bol starší, tým viac sa menil podiel z aktívnych techník na pasívnu regeneráciu, ale ani dnes nezabúdam na všetky zložky regenerácia a predovšetkým nikdy nezabúdam na kvalitné rozcvičenie pred tréningom a dôkladné strečingové cvičenia po tréningu. O význame kvalitného spánku a celkovom prístupe k dennému režimu v prípade že máte tie najvyššie ambície snáď ani netreba hovoriť.